Do you need to get ahold of us? Please see below and use the contact information relevant for your matter.
The reason "Inabler" is shown when searching for numbers in the number plan (eg. PTS or our own service) is due to the fact that Inabler owns and provides all number ranges to the mobile operators under our umbrella.
If you're an active MVNO you need to contact our support department. If you want to create a trouble ticket, please contact us via mail first hand.
Opening hours:
Mon-fri - 09-17 (9 AM - 5 PM, Swedish time)
Sat-sun - Closed
If you have questions regarding application, process or questions in general, please contact us. Before an application is received, pricing information will not be provided. If you want to apply please use the MVNO application form.
Opening hours:
Mon-fri - 09-17 (9 AM - 5 PM, Swedish time)
Sat-sun - Closed
Do you need help with a porting (the moving of numbers between operators)? Please turn to the operator where the subscription is active first hand. If the name of the mobile operator is unknown or uncertain, Inabler can provide you with the necessary contact information.
Opening hours:
Mon-fri - 09-17 (9 AM - 5 PM, Swedish time)
Sat-sun - Closed
Uppskattad tid från beställning av er operatör till startdatum är ca 3 månader.
Från det att ni bestämt er att starta operatör går det fort att komma igång. Efter att ni tagit en första kontakt med oss så ser flödet ut som följer. Beroende på vad ni har för behov och när ni själva är redo tar det olika lång tid.
Planering & Strategi
Vi går igenom vad ni har för planer och vilka tjänster ni är i behov av. Vi skapar en gemensam strategi och ni bestämmer namnet på er operatör.
Design & Utveckling
Vi går igenom hur era tjänster mot kund ska fungera och sätter dessa i utveckling. Samtidigt så skriver vi avtal med de företag inom branschen som krävs.
Test & Leverans
De första abonnemangen och SIM-korten är redo för användning och testas i live-läge. Efter detta är ni operativa som Sveriges nyaste mobiloperatör.
Att driva en egen mobiloperatör innebär att ni har friheten att själv välja inriktning när det kommer till marknadsföring, målgrupp, nisch, produkter, tjänster, kampanjer, prissättning, m.m. I jämförelse med en återförsäljare inom telekom så ligger det största fokuset som mobiloperatör på att vårda de befintliga kunderna och bygga ett starkt varumärke.
Vi på iNabler har lång erfarenhet inom telekombranschen, med aktivt arbetande i återförsäljare-verksamhet, start och drivande av mobiloperatör, telemarketing, fältförsäljning och customer service.
Detta gör att vi ser operatörsverksamheten från olika perspektiv när det gäller till exempel marknadsföring, försäljning och kundservice. Genom att applicera detta för er, så får ni en snabb och effektiv start som den senaste uppstickaren på telekommarknaden i Sverige.
Som virtuell operatör nyttjar man i regel en av de stora operatörernas (Telia, Telenor, Tele2 och 3) nät. Inablers avtal med nätägare klargör att kapaciteten för slutkunderna hos Inablers operatörer är identisk med nätägarens egna slutkunder.