Kontakta oss.

Har du ett ärende där du behöver komma i kontakt med Inabler? Kolla på nedan avdelningar för att se vilken kontaktväg du behöver gå.

Har ni gjort en sökning i nummerplanen och Inabler AB står som ägare till ett nummer? Då behöver ni kontakta den operatör som ni har abonnemang hos.

Anledningen till att sökning på t.ex PTS nummertjänster (Sök operatör) visar Inabler AB beror på att vi äger samtliga nummerserier för våra operatörer.

Aktiv operatör.

För er som operatör hos Inabler behöver ni kontakta vår support vid frågor. För eventuell felanmälan hänvisar vi till mailen i första hand.

Öppettider:
Måndag-fredag – 09-17
Lördag-söndag – Stängt

Att bli operatör.

Har ni frågor om hur man blir operatör, hur processen ser ut eller generella frågor kan ni ringa oss. För att ta del av eventuella prisuppgifter behöver ni skicka in en operatörsansökan.

Öppettider:
Måndag-fredag – 09-17
Lördag-söndag – Stängt

Porteringsärenden.

Behöver ni hjälp med ett porteringsärende (nummerflytt) behöver ni i första hand ta kontakt med den Inabler-operatör där kund är aktiv. Om denna information saknas kan Inabler bistå med information om vilken operatör som kunden är aktiv hos.

Öppettider:
Måndag-fredag – 09-17
Lördag-söndag – Stängt

Vanliga frågor.

Uppskattad tid från beställning av er operatör till startdatum är ca 3 månader.

Från det att ni bestämt er att starta operatör går det fort att komma igång. Efter att ni tagit en första kontakt med oss så ser flödet ut som följer. Beroende på vad ni har för behov och när ni själva är redo tar det olika lång tid.

Planering & Strategi

Vi går igenom vad ni har för planer och vilka tjänster ni är i behov av. Vi skapar en gemensam strategi och ni bestämmer namnet på er operatör.

Design & Utveckling

Vi går igenom hur era tjänster mot kund ska fungera och sätter dessa i utveckling. Samtidigt så skriver vi avtal med de företag inom branschen som krävs.

Test & Leverans

De första abonnemangen och SIM-korten är redo för användning och testas i live-läge. Efter detta är ni operativa som Sveriges nyaste mobiloperatör.

Att driva en egen mobiloperatör innebär att ni har friheten att själv välja inriktning när det kommer till marknadsföring, målgrupp, nisch, produkter, tjänster, kampanjer, prissättning, m.m. I jämförelse med en återförsäljare inom telekom så ligger det största fokuset som mobiloperatör på att vårda de befintliga kunderna och bygga ett starkt varumärke.

Vi på iNabler har lång erfarenhet inom telekombranschen, med aktivt arbetande i återförsäljare-verksamhet, start och drivande av mobiloperatör, telemarketing, fältförsäljning och customer service.

Detta gör att vi ser operatörsverksamheten från olika perspektiv när det gäller till exempel marknadsföring, försäljning och kundservice. Genom att applicera detta för er, så får ni en snabb och effektiv start som den senaste uppstickaren på telekommarknaden i Sverige.

Som virtuell operatör nyttjar man i regel en av de stora operatörernas (Telia, Telenor, Tele2 och 3) nät. Inablers avtal med nätägare klargör att kapaciteten för slutkunderna hos Inablers operatörer är identisk med nätägarens egna slutkunder.