Täckning som
operatör hos iNabler.
Bra täckning ger trygghet.
Era kunder är trygga hos er.
Om nätet

Tele2 tillhandahåller ett kraftfullt och prisbelönt nät (P3 Connect Mobile Benchmark, 2019). Med iNablers fulla kapacitet i nätet kan ni som mobiloperatör erbjuda trygg täckning över hela landet. På de platser där täckningen inte räcker till kan istället WiFi-samtal ta vid som en försäkring på oslagbar kvalitet.

Snabb fakta

Täckningsnät: Tele2
Befolkningstäckning: 99,9%
Yttäckning (Sveriges yta): 80%
Nät: 2G, 3G, 4G, 5G kommande
Övriga tjänster: VoIP, VoLTE, VoWiFi, HD-Voice

Täckningskarta & driftstörningar

Täckningskarta för mobil surf och samtal.

Se aktuella driftstörningar.

Vanliga frågor.

Uppskattad tid från er beställning av operatör till startdatum är ca 3 månader.

Från det att ni bestämt er att starta operatör går det fort att komma igång. Efter att ni tagit en första kontakt med oss så ser flödet ut som följer. Beroende på vad ni har för behov och när ni själva är redo tar det olika lång tid.

Planering & Strategi

Vi går igenom vad ni har för planer och vilka tjänster ni är i behov av. Vi skapar en gemensam strategi och ni bestämmer namnet på er operatör.

Design & Utveckling

Vi går igenom hur era tjänster mot kund ska fungera och sätter dessa i utveckling. Samtidigt så skriver vi avtal med de företag inom branschen som krävs.

Test & Leverans

De första abonnemangen och SIM-korten är redo för användning och testas i live-läge. Efter detta är ni operativa som Sveriges nyaste mobiloperatör.

Att driva en egen mobiloperatör innebär att ni har friheten att själv välja inriktning när det kommer till marknadsföring, målgrupp, nisch, produkter, tjänster, kampanjer, prissättning, m.m. I jämförelse med en återförsäljare inom telekom så ligger det största fokuset som mobiloperatör på att vårda de befintliga kunderna och bygga ett starkt varumärke.

Vi på iNabler har lång erfarenhet inom telekombranschen, med aktivt arbetande i återförsäljare-verksamhet, start och drivande av mobiloperatör, telemarketing, fältförsäljning och customer service.

Detta gör att vi ser operatörsverksamheten från olika perspektiv när det gäller till exempel marknadsföring, försäljning och kundservice. Genom att applicera detta för er, så får ni en snabb och effektiv start som den senaste uppstickaren på telekommarknaden i Sverige.

Är ni redo att starta er
egen mobiloperatör?